Jakie wady i zalety posiadają poliuretanowe tuleje
Jednym z podstawowych podzespołów każdego samochodu jest zawieszenie, to właśnie ono jest odpowiedzialne za komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy. Zawieszenie samochodu jest złożone z wielu różnych elementów, w tym między innymi z tulei stalowo-gumowych, których zadaniem jest tłumienie drgań. Taka konstrukcja z gumy i stali najczęściej jest używana, i przy zwykłej jeździe w zupełności się sprawdza. Lecz jeśli ktoś ma zamiar trochę więcej wycisnąć ze swojego samochodu, to zastanowić się może nad wymienieniem tych części. Coraz popularniejsze się bowiem stają tuleje zawieszeń wykonane z mocnego i wytrzymałego tworzywa sztucznego. Na początku może się wydawać to nieporozumieniem, bo przy terenowej lub sportowej jeździe są przecież ogromne przeciążenia. Lecz jednak poliuretan doskonale sprawdza się w takiej roli, gdyż jest wytrzymały i odporny na drgania. Tak naprawdę jest znacznie bardziej wytrzymały od gumy, która w przypadku ekstremalnych warunków czasami pęka, co będzie miało duży wpływ na jazdę. Kierowcy wyścigowi cenią sobie takie tuleje również za dużo większą stabilność prowadzenia, co w ostatecznym rozrachunku może się przełożyć na sukces lub porażkę. Jednak żeby te elementy mogły spełniać swoją rolę, to trzeba je bardzo dokładnie dopasować, bez żadnego luzu między elementami. Z tego też powodu niezwykle istotne będzie, żeby producent tulei poliuretanowych wykonał je z dużą precyzją i dokładnością. To oczywiście mieć będzie przełożenie na ceny, ponieważ za takie tuleje zapłacić trzeba sporo więcej niż za gumowe.

+Tekst Sponsorowany+

Comments are closed.